Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011
Συγχωνεύσεις σχολείων ενώ πληθαίνουν οι αντιδράσεις
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις περισσότερων από 300 σχολείων Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Οι αλλαγές θα γίνουν με κριτήρια καθαρά παιδαγωγικά και όχι οικονοµικά, όπως δήλωσε χθες η υπουργός Παιδείας, ενώ καθηγητές και γονείς επιμένουν για το αντίθετο.
«Δεν υπάρχει καµία αναφορά στο Μνηµόνιο σε οτιδήποτε που να αφορά συνενώσεις ή επιλογές για θέµατα σχολείων ή πανεπιστηµίων. Απολύτως καµία. Δεν έχουµε καµία δέσµευση», τόνισε χθες η Αννα Διαµαντοπούλου, η οποία προσδιόρισε ότι για τα γυµνάσια και τα λύκεια ιδανικό µέγεθος για τις µεγάλες πόλεις είναι τα 12 - 15 τµήµατα. «Βεβαίως, ο αριθµός των µαθητών ανά τµήµα δεν αλλάζει πουθενά. Δεν υπάρχει καµία περίπτωση να στοιβαχτούν µαθητές σε τµήµατα», είπε η υπουργός, σηµσημειώνοντας ότι από τον Σεπτέµβριο θα υπάρχει και Καρτέλα Σχολείου, η οποία θα περιλαµβάνει στοιχεία όπως αριθµός µαθητών, εκπαιδευτικών, ώρες διδασκαλίας.
Σημειώνεται ότι το νόμιμο όριο είναι 30 μαθητές ανά τμήμα, αριθμός που αναμένεται να εξαντληθεί για να χωρέσουν οι μαθητές από τα σχολεία που θα καταργηθούν. Αυτό σημαίνει κάθε σχολείο θα έχει πλέον περίπου 450 μαθητές. Στο μεταξύ, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, σήμερα φοιτούν στα 1.264 δημόσια γενικά λύκεια της χώρας 220.000 μαθητές. Γενικός μέσος όρος μαθητών ανά λύκειο 174. Επίσης, στα 1.850 δημόσια γυμνάσια φοιτούν 320.000 μαθητές. Γενικός μέσος όρος μαθητών ανά γυμνάσιο 175. Δηλαδή, από τους 175 έως τους 450 μαθητές, η αύξηση είναι 157%.
Την ίδια στιγμή, μαθητές και γονείς αντιδρούν στις συγχωνεύσεις, ενώ αρκετοί έχουν προχωρήσει και σε κινητοποιήσεις. Στην ίδια γραµµή µε τους εκπαιδευτικούς, οι γονείς υποστηρίζουν πως τα κριτήρια των συγχωνεύσεων δεν είναι παιδαγωγικά. «Οι γονείς είναι αντίθετοι µε τις συγχωνεύσεις που γίνονται µε µόνο κριτήριο το οικονοµικό. Οι λόγοι των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων δεν είναι παιδαγωγικοί – όπως υποστηρίζει το υπουργείο. ∆υστυχώς δεν µπήκαν σ’ αυτή τη διαδικασία», λέει στα «Νέα» ο αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνοµοσπονδίας Γονέων Ελλάδος ∆ηµήτρης Κοντός. Οπως προσθέτει, δύο είναι τα βασικά προβλήµατα που θα δηµιουργήσουν οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων: «Από τη µία θα λειτουργούν σχολεία µε υπερπληθώρα µαθητών. Από την άλλη εκτιµούµε ότι θα καταργηθούν και πολλές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών».
Στο μεταξύ, από έρευνα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, στην οποία συμμετείχαν 3.435 διευθυντές σχολικών μονάδων (23,99% του συνόλου των διευθυντών σχολικών μονάδων και προέρχονται από το σύνολο των περιφερειακών διευθύνσεων της χώρας), προκύπτει ότι οι διευθυντές είναι στην πλειοψηφία τους άνδρες, ηλικίας άνω των 41 ετών και έχουν αρκετά μεγάλη διδακτική εμπειρία. Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του «Βήματος», ένα 12,96% των διευθυντών διαθέτει «Δίπλωμα ειδίκευσης (Master)», ενώ ένα ποσοστό που ξεπερνάει το 7% απαντάει ότι έχει πραγματοποιήσει και «άλλες σπουδές». Ωστόσο, μόνο ένα 24,95% διαθέτει το προσόν της «πιστοποιημένης ξένης γλώσσας». Πάντως, στις νέες τεχνολογίες και τη χρήση τους, ένα 68% επιλέγει μια από τις απαντήσεις «καλό», «πολύ καλό» και «άριστο».
Πηγή tvxs
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου