Ο Γιάννης Μίχας με δήλωση του -αφού έλαβε γνώση της πορισματικής αναφοράς του ΣΔΟΕ - απαντάει στο δημοσίευμα της εφημερίδας «το Βήμα» ( 26 Μαρτίου) και στα δημοσιεύματα και σχόλια που βγήκαν στο διαδίκτυο γύρω από την εμπλοκή του ονόματος του στο σκάνδαλο των υποβρυχίων
"Τα υποβρύχια κατάπιαν €150 εκατ.
Ρεπορτάζ: Γιάννας Παπαδάκου εφημερίδα «Το Βήμα» 26/03/2011
Οι εισαγγελείς κάλεσαν για κατάθεση μέλη της διοίκησης του σωματείου εργαζομένων των Ναυπηγείων ΣκαραμαγκάΣοκάρει η αναφορά του πορίσματος στους συνδικαλιστές Γ. Κοντάκη, Στ. Μαρκάτο καιΙ. Μίχα. «Σημειώνουμε» επισημαίνεται «ότι κατά τον έλεγχο που διενεργήσαμε σταΝαυπηγεία (ΕΝΑΕ) διαπιστώθηκε ότι ο κ.Κοντάκης ήταν κατά το κρίσιμο διάστημα πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων στην ΕΝΑΕ, ενώ στη διοίκηση ήταν και οι κκ. Ι.Μίχας και Στ.Μαρκάτος.
Σύμφωνα με τα έγγραφα-καταγγελίες που απεστάλησαν στην υπηρεσία μας,οι Μίχας και Μαρκάτος από τα έτη 1.1.2007 ως τις 31.12.2010 ήταν νομάρχης και αντινομάρχης Πειραιά, πλην όμως πληρώνονταν από τα ΕΝΑΕ...Και οι τρεις καταγγέλλεται ότι μετείχαν στις διαπραγματεύσεις και εκφράζονταν ευνοϊκά υπέρ των γερμανικών εταιρειών...» . Και οι τρεις εκλήθησαν ως ύποπτοι για ανωμοτί εξηγήσεις από τις εισαγγελείς κυρίες Πόπη Παπανδρέου και Ευγενία Κυβέλου που διερευνούν την υπόθεση.
Επίσης λογαριασμός του αξιωματικού του Ναυτικού Πάνου Στάμου στην τράπεζα Royal Βank of Scotland στην Ελλάδα φαίνεται να έχει δεχθεί για το έτος 1999 ποσό 3.320.000 δρχ. από την εταιρεία Μarine and Ιndustrial Εnterprises, συμφερόντων του επιχειρηματία Ματαντού, του προμηθευτή δηλαδή των υποβρυχίων. Από έλεγχο της φορολογικής του δήλωσης, επισημαίνουν οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ, εμφανίζεται να αγοράζει ακίνητο αξίας 155.137.014 δρχ. και να καλύπτεται το ποσό αυτό από δάνεια ή δωρεές.
Η κυρίαρχη επισήμανση του πορίσματος είναι ότι υπάρχει «εμπλοκή της εταιρείαςπου αντιπροσωπεύει τους γερμανούς προμηθευτές (της εταιρείας του Μιχάλη Ματαντού ΜΙΕ, με έδρα τον Πειραιά) με τα Ελληνικά Ναυπηγεία (ΗDW)αλλά και με εκείνους τους παράγοντες από το υπουργείο Αμυναςπου έπρεπε να ελέγχουν την πρόοδο και την υλοποίηση των συμβάσεων».
Δώδεκα εταιρείες συμφερόντων του επιχειρηματία Μιχάλη Ματαντού έχουν εντοπίσει οι ελεγκτές του ΣΔΟΕ. Οπως επισημαίνεται στο πόρισμα, ο επιχειρηματίας ως το 2003 ήταν διαχειριστής της ΜΙΕ Ελλάς ΕΠΕ, ο δε Αντώνης Χάγιας ήταν υπάλληλος από το 1997 στην αρχική εταιρεία Μarine Ιndustrial. Ο Αλέξανδρος Παπαντωνίου, ο άλλος διαχειριστής, αγόρασε στη συνέχεια ολόκληρη την εταιρεία από το πρώην αφεντικό τους. Η ελληνική ΜΙΕ για το 2004-2005 και το 2006 συναλλάσσεται με την κυπριακή ΜΙΕ Εurope LΤD και οι συναλλαγές ανέρχονται στο ποσό των 3.600.000 ευρώ.
Εν τω μεταξύ παρατηρείται ότι σε όλα τα τιμολόγια πληρωμών του υπουργείου Αμυνας και κυρίως σε έγγραφο που υπογράφεται από τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή του ΥΠΕΘΑ Αντώνη Κάντα υπάρχει κοινοποίηση προς την εταιρεία ΜΙΕ και τον Αντώνη Χάγια.
Οπως επισημαίνεται στην πρώτη σελίδα του πορίσματος, το κόστος κατασκευής των υποβρυχίων (βασική τιμή της κύριας σύμβασης) προσδιορίστηκε στο ποσό του 1.385.277.117 ευρώ. Υπεγράφη στις 15 Φεβρουαρίου 2000 από τους Ι. Σμπώκο (γενικό διευθυντή Εξοπλισμών) και Σωτ.Εμμανουήλ (εκπρόσωπο των Ναυπηγείων).
Καταγράφεται επίσης ότι η σύμβαση υπ΄ αριθμ. Υ2341 μεταξύ Ελληνικών Ναυπηγείων και Ferrostaal υπογράφεται μεταξύ του Σωτ. Εμμανουήλ και του προέδρου του ΔΣ της ΗDW Dirk Rathjens αλλά και του Ηanfried Ηaun, μέλους του ΔΣ της Ferrostaal. Ο τελευταίος είχε προφυλακιστεί επί έξι μήνες από την Εισαγγελία του Μονάχου στο πλαίσιο της έρευνας που διενεργείται εκεί και μίλησε αργότερα στην απολογία του για «πληρωμές» και σε τρίτους στη χώρα μας για να πάρουν τα έργα τα Ναυπηγεία.
Σχετικά με τις τροποποιητικές συμβάσεις, που υπογράφονται στη συνέχεια και από τον πρώην γενικό γραμματέα του ΥΠΕΘΑ Σπ.Τραυλό, παρατηρείται από το ΣΔΟΕ ότι οι τροποποιήσεις έχουν αναγραφεί χειρόγραφα στην κύρια σύμβαση, ενώ οι αλλαγές στην αρχική αξία της σύμβασης δεν συνοδεύονται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά.
Ο Γιάννης Μίχας με δήλωση του -αφού έλαβε γνώση της πορισματικής αναφοράς του ΣΔΟΕ - απαντάει στο δημοσίευμα της εφημερίδας «το Βήμα» ( 26 Μαρτίου) και στα δημοσιεύματα και σχόλια που βγήκαν στο διαδίκτυο γύρω από την εμπλοκή του ονόματος του στο σκάνδαλο των υποβρυχίων:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου